Құрметті ата-аналар және біздің мектептің сүйікті оқушылары! Егер, Сіздерде қандай да бір мәселелер туындаса немесе қиындықтарыңызбен бөліскіңіз келсе, онда сіз әрқашан мектеп психологтарына сене аласыз.Ол үшін бізде "Сенім" электрондық поштасы senim-44@mail.ru сондай-ақ "Сенім " телефоны 73-01-76 жұмыс жасауда.
Мектеп психологы:
Дюсупова Аида Маратовна
Аналарға кеңестер.
Сіздің балаңыз әлемдегі ең жақсы, яғни барлық басқа балалар сияқты жақсы. Баланың қиындықтарды жеңуіне кедергі жасамаңыз және оған қиындықты жеңуге көмектесіңіз. Балаңызды басқа балалармен салыстырмаңыз, сынамаңыз, сіздің балаңыз жақсы, мейірімді және қайырымды болып өседі. Баланы қажеттіліктермен қорқытпаңыз. Ең жақсы тәрбие - бұл қауіп-қатер мен қорлау емес, балаңызға табиғатты, ізгілік пен жақсылықты үйрету. Балаңызға Мерекелер жасаудың қажеті жоқ, балаңызға Мерекелер жасай алуды үйретіңіз. Жиі көңілді болыңыз, әдемі әндер айтыңыз, балаларыңызбен қайталаңыз, олармен бір нәрсе жасаңыз, оларға жаныңыздың бір бөлігін беруге тырысыңыз, сонда сіз жетістікке жетесіз.
Балаңызды кез-келген жағдайда жақсы көріңіз: талантты, сәтсіз және ересек. Онымен сөйлескенде, қуаныңыз, өйткені бала-бұл сізбен бірге болатын байлығыңыз! Егер бала көп нәрсені көрсе, көп нәрсені түсінсе, көп нәрсеге қатысса, таңдауды, өзара әрекеттесуді, ақылға қонымды ымыраға келуді үйренеді. Ол сыртқы ортадан қорықпай және ынтымақтастыққа дайын болса – онда көптеген жетістікке жетеді!
Танымдық қабілеттер мен дағдылар:
Ақпараттың үлкен көлемін иелену. Бай сөздік қор. Алынған материалды Жаңа материалға ауыстыру. Себеп-салдар байланысын орнату. Білу, қорытынды жасау. Ақпаратты біріктіру және талдау қабілеті. Күрделі мәселелерді шешуге қатысу. Ақпаратты ұйымдастыру. Күрделі идеяларды ұстай білу. Нәзік айырмашылықтарды байқай білу. Қарама-қайшылықтар, сезімталдық. Ақпаратты іздеудің балама жолдарын пайдалану. Жағдайды талдау. Үрдістің өзін де, нәтижесін де бағалау мүмкіндігі. Салдарын болжай білу. Қалыптастырып. Болжамдарды құру. Идеяларды практикада қолдану. Қабілетті өзгерістерге. Ойлаудағы сын. Жоғары қызығушылық.
Аталған сипаттамаларды баланың дамуын индикативті бағалау үшін қолдануға болады. Ең жеңілдетілген түрде балада бар позицияларды белгілеңіз.
Қақтығыстан шығу жолдары?
Баланы дау - дамайда бейбіт техниканы қолдануға үйретіңіз. «Салқындату» үшін онға дейін санаңыз. "Тоқта, өтінемін" деп айтыңыз. Мәселені талқылауға тырысыңыз. Кешірім сұрауды үйретіңіз. Сөйлесуді немесе ойын бұрын-соңды болмаған жаққа қарай жалғастырыңыз. Бірнеше жағдайды ойлап табуға тырысыңыз және балаңызға таңдау жасай білуге кеңес беріңіз.
Басқа адамдардың құпияларын сақтай біліңіз.
Ешқашан баланың адалдығын өз мақсаттарыңызға пайдаланбаңыз, басқа адамдарға жасырын әңгімелер айтпаңыз – себебі бұл бала үшін үлкен реніш. Балалардың достарына құрметпен қарауға тырысыңыз. Ата-аналар өз таңдауымен санаса, олар өте жоғары бағаланады.
Мектеп өмірінің заңдары, нормалары мен ережелері (оқушылар үшін)
Мектептен тек жақсылықты алыңыз. Әрқашан бақыт пен мейірімділікке ашық болыңыз. Мақсат қоюды, жетістікке жетуді және қиындықтарға жол бермеуді біліңіз. Жадыңды жаттықтыр. Есіңізде болсын: көбірек көруге, естуге, түсінуге, сұрауға тырысыңыз. Дос бола болуды үйреніңіз және достықта адал болыңыз. Өзіңіздің күшті және әлсіз жақтарыңызды зерттеуге тырысыңыз, адамдардың сізге қалай қарайтынын түсінуді үйреніңіз. Басқа адамның бақытсыздығы мен тәжірибесіне жанашырлықпен қарай білуге тырысыңыз. Әрқашанда деніңіз саулықта және көңілді болуды үйреніңіз.
Есіңізде болсын: дені сау және көңілді адам жақсырақ есте сақтайды, көп біледі, жарқын өмір сүреді, ешкімді қызғанбайды және айналасында рахат атмосферасын жасайды. Тыныштықты қалай жасау керектігін үйренеңіз және біліңіз, бұл даналықтың, ұзақ өмірдің, ой мен сезімнің сергектігі мен сұлулықтың белгісі. Табиғаттың сұлулығын түсінуге тырысыңыз. Әрқашан сыйлық беруге, мақтау айтуға, күлкі сыйлауға ұмтылыңыз. Таңертең күліп ояныңыз, кешке рахаттанып ұйықтаңыз. Адамдарды күдіктенбеңіз және ренжітпеңіз.
Жадынама
ЕМТИХАНДЫ ҚАЛАЙ СӘТТІ ТАПСЫРУҒА БОЛАДЫ.
Емтиханға қалай дайындалу керек.
1. Нені білетіндігіңізді, нені істей алатыныңызды және нені білмейтініңізді және қалай істеу керектігін өзіңіз анықтаңыз.
2. Қайталау жоспарын жасаңыз.
Бір күнде екі түрлі пәнді (мысалы, математика мен тарих, география мен орыс тілі, физика және шет тілі т.б.) қайталасаңыз, жақсы нәтижеге қол жеткізесіз.
ТЕХНИКАНЫ ҚАЙТАЛАУ.
1) Сыныптастарыңызбен жұптасу тырысыңыз. Бір-біріңізге көмектесу, қиын сұрақтарды түсіндіру маңызды.
2. Материалды үлкен бөліктермен қайталаңыз. Бұл тақырып бойынша материалды бірнеше үлкен бөліктерге бөлу қажет, олар бір-бірімен мағынасы жағынан біріктіріледі. Әдетте бір бөлім бірнеше тараудан тұрады. Барлық бөлімді екі рет оқып, дауыстап қайталаңыз. Егер сіз оны әлі жаттай алмасаңыз, жақсы - оны біраз уақытқа қалдырыңыз.
3. «Ұмытылған материалды» үш күн бойы қайталаңыз, ал келесі үш күнде оны өзіңіз үйреткен ретпен қайталаңыз. Келесі қайталаумен оқудан емес, қайталап айтудан бастаңыз - дауыстап және қатты!
4. Түсінбесеңіз, қайталамаңыз. Оны өзіңіз анықтауға тырысыңыз. Сіз мезгіл-мезгіл бірге оқитын сыныптастарыңызбен бұл материалды қалай түсінгенін сұраңыз. Егер сізде әлі де сұрақтар болса, мұғаліммен кеңесіңіз.
5. Жұмыс үзілістерін есте сақтаңыз. Егер сіз жылдам жұмыс жасасаңыз, әр 30-45 минут сайын 10 минуттық үзіліс жасаңыз. Егер сіз баяу жұмыс істесеңіз, әр сағат сайын үзіліс жасаңыз, кейде қиын материалды оқығаннан немесе қайталағаннан кейін қысқа үзіліс жасаңыз (1-2 минут).
6. Бос уақытыңызды қозғалыста және таза ауада өткізіңіз.
7. Емтихандардың ұзақтығына баса назар аударыңыз.
ЕМТИХАНДАРДЫ ҚАЛАЙ ТАПСЫРУҒА БОЛАДЫ.
Емтихан алдында жақсы демалу керек. Ең бастысы - "өзіңе сену". Жағымды көзқараста болуға тырысыңыз: «Мен табысқа жетемін! Менің қолымнан келеді! Мен дайындалып, тапсырамын!» Емтихан алдында кешке бір сағатыңызды тақырыптарыңызды қарауға арнаңыз. Ештеңені қайталамаңыз. Жазбаларыңызды жылдам қарап шығыңыз, тек негізгі ойларға тоқталыңыз. Емтиханға бара жатқанда өзіңізді жақсы сезіну үшін өзіңізбен бірге дайындаған жазбаларыңызды, кітаптарыңызды және дәптеріңізді алыңыз. Емтиханға 15 минут қалғанда келіңіз. Бұл уақыт кешігу немесе күту деп қобалжымау үшін жеткілікті.
Жазбаша емтихандар.
Тез жұмыс істеуге тырысыңыз. Әр тапсырманы орындағаннан кейін 1-2 минутқа үзіліс жасаңыз. Алдымен сізге оңай болып көрінетін тапсырмаларды орындаңыз. Қарапайымнан – қиынға ережесін қолданыңыз.
АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ЕРЕЖЕ БАРЫСЫМЕН ТАНЫСТЫ
Күш пен ақшаны үнемдеу үшін қай факультетке түсу керектігін мүмкіндігінше тезірек анықтау керек. Сіз Ата-ана ретінде балаңыздың қасиеттерін білесіз, сондықтан дұрыс бағыт бере аласыз. Барлығын қалай үлгеруге болады? Түңгі уақытта түнге дейін отыруға болмайды ма? Балаңызға күнбе-күн жоспар құруды үйретіңіз. Ұйықыны шектеуге қалыптасу қажет. Спортпен шұғылдану қажет. Балаңызды мадақтаңыз! Көмектесіңіз! Ол сіз әлі де жақын екеніңізді және сіздің қолдауыңызды әрдайым сезіне білсін.
ЖАДЫНАМА ЖАСӨСПІРІМГЕ
"ЕГЕР СІЗ ҚИЫН ӨМІРЛІК ЖАҒДАЙҒА ТАП БОЛСАҢЫЗ"
Егер сен қайнаған өмірдің қиын жағдайына ұшыраған болса, есіңе ал, өмірде шешілмейтін мәселелер болмайды. Тығырықтан әрқашанда шығудың жолы бар, оны таба білу керек.
Кеңес №1. Қиын жағдайға тап болғанда, ешқашанда стресске және депрессияға түспеңіз. Өз позицияңызды барынша нақтылауға тырысыңыз.
№ 2 Кеңес. Қиын жағдайды кім жасағанын анықтаңыз. Егер сен өзің болсаң, онда өзіңе жауапкершілік ал. Қауіп қайдан пайда болуы мүмкін екендігі туралы ойланыңыз.
№ 3 Кеңес. Сіздің жағдайыңыз туралы кіммен сөйлесе алатыныңызды ойлаңыз.
Кеңес №4 Өз мәселеңізбен бетпе-бет қалуға тырыспаңыз. Бұл сізді әрқашан басқаларға өтірік айтуға мәжбүр етеді. Өтірік айту - сіз үшін тағы бір мәселе болып туындауы мүмкін.
№5 кеңес: Құпияңызды абайлап ұстаңыз. Сізге шынымен көмектесе алмаса да, бірақ сіз үшін қатты уайымдайтын досыңыздың иығына салмаңыз. Бұл сізге оңайырақ болмайды.
№6 кеңес: Сізден гөрі өмірлік тәжірибесі мол және сізге шынымен көмектесе алатын ересек адамға хабарласуға тырысыңыз.
№7 кеңес. Жағдайды түзете алатыныңызға сеніңіз, ең бастысы - ештеңеден қорықпаңыз. Қорқыныш сенің серігің және досың емес. Қорқыныш жалғыздармен дос болсын. Ал сен жалғыз емессің! Егер сіз біреуден көмек сұрасаңыз, сізге әрқашан да біреудің көмегі тиетінін біліңіз.
САҒАН ҚАЙДА ЖӘНЕ ҚАНДАЙ КӨМЕК КӨРСЕТІЛЕДІ
Отбасы, мектеп, сынып жетекшісі, психолог, медицина қызметкері, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, директор сізге келіп, телефон арқылы қоңырау шалыңыз немесе хат жазыңыз және оны пошта арқылы жіберіңіз, сізге жақсы кеңес береді, жағдайды түсінуге тырысады, қажет болған жағдайда Қоғамның, құқық қорғау органдарының назарын аударады, психологиялық, медициналық, моральдық көмек көрсетеді, үмітсіз жағдайдан шығуға көмектеседі.
Психология кабинетінде сіздің атыңыз, тегіңіз және басқа ақпарат белгісіз болып қалады, әңгіме мазмұны ешкімге хабарланбайды.
Психолог айыптаусыз тыңдайды және қолдайды. Саған өз сезімдерің мен іс-әрекеттеріңді түсінуге көмектеседі. Мектепте «Сенім телефоны» мен «Сенім жәшігі» жұмыс істейді: 73-01-76 мектеп психологы кабинетінде.
Сізге сәттілік тілеймін!
Сіздің психологыңыз Дюсупова А. М.